Mutrex

Mutrex International B.V. heeft het afgelopen jaar hard gewerkt aan de uitbreiding van haar assortiment. Daardoor profileer Mutrex zich niet meer als een kurkvloerengroothandel maar als een kurkgroothandel. Uiteraard blijven vloeren vooralsnog de prioriteit binnen het assortiment, maar het programma is inmiddels veel breder: wandkurk, isolatiekurk, decoratieve schorsplaten ,kurken, kurkknikkers, schors, granulaten, geschenkartikelen, luxe mode artikelen. Samengevat: Een breed specialisme wat terug gaat naar de kern en de historie van het bedrijf: alles op het gebied van kurk. In het vloerenprogramma onderscheiden we het Easy Choice programma en het Xtreme Choice programma. Easy Choice is een vastomlijnd programma bestaande uit kant- en klaar afgewerkte kurkvloeren (12 kurkdecors en 6 houtdecors): eenvoudig te kiezen dus voor de consument, maar zonder mogelijkheid als groothandel toegevoegde waarde te leveren. Xtreme Choice is het paradepaardje. Hier draait het rond de kracht van kurk: de verregaande mogelijkheid om eenvoudig tot een unieke, gepersonaliseerde vloer te komen. De klant kiest z’n vloer, niet de verkoper/aanbieder. Een assortiment waarbij de keuze van de klant voorop staat, niet de verkoopmix van de producent. Anders gezegd: bedacht vanuit de vraag, niet vanuit het aanbod. Qua trends ziet Mutrex wel wat voorkeur voor grijstinten en grotere formaten maar Mutrex wil vooral de klant volstrekt zelf laten kiezen, zonder trends op te dringen.